NRF Chłodnica powietrza doładowującego NRF 30038
Chłodnica powietrza dolotowego, czyli tak zwany intercooler, ma zastosowanie w silnikach turbodoładowanych i umieszczana jest pomiędzy jednostką napędową i sprężarką. W wyniku procesu sprężania, temperatura powietrza wlotowego wzrasta, a tym samym spada jego gęstość. Powietrze takie daje słabszy efekt doładowania, przez co spada całkowita sprawność silnika. Zastosowanie intercoolera pozwala wystudzić powietrze i zwiększyć gęstość ładunku trafiającego do komory spalania, dzięki czemu wzrasta sprawność jednostki napędowej.
Odpowiednio dobrany intercooler znacząco podnosi wydajność silnika oraz wyczuwalnie zwiększa jego moc. Wraz z eksploatacją może dochodzić do gromadzenia zanieczyszczeń we wnętrzu chłodnicy, powstawania nieszczelności w użebrowaniu, na przewodach łączeniowych oraz uszczelnieniach. Objawami zewnętrznymi złego stanu intercoolera jest wyczuwalny spadek mocy silnika w całym zakresie obrotów, świst powietrza spod osłony silnika oraz błędy wyświetlane przez komputer pokładowy.
709039 | 4SEASONS |
ACI 17004337 | ACI |
087027N | AKS DASIS |
B00DZPYO2C | AMAZON (ASIN) |
30038 | ARTNR_Z_TCD |
FT4337 | AVA COOLING |
FTA4337 | AVA COOLING |
51718679 | FIAT |
8ML376746671 | HELLA |
351319202810 | IC KROSY |
8ML376 746-671 | IC KROSY |
351319202810 | MAGNETI MARELLI |
MST281 | MAGNETI MARELLI |
96600 | NISSENS |
818229 | VALEO |
17004337 | VAN WEZEL |