SKF Pompa cieczy chłodzącej VKPC 88865
Jednym z ważniejszych elementów układu chłodzenia w samochodzie jest pompa cieczy chłodzącej. Jest ona napędzana paskiem klinowym bądź zębatym, w zależności od typu silnika. Wymusza ona obieg cieczy w małym bądź dużym obwodzie, co regulowane jest pracą termostatu. Ciecz chłodząca odbiera ciepło z kadłuba silnika, które poprzez chłodnicę oddawane jest do otoczenia.
Niesprawnie działająca pompa cieczy chłodzącej powoduje nadmierne nagrzewanie silnika, głośną pracę układu, wycieki płynu, bądź niepokojące piski spowodowane zacieraniem się łożysk pompy. Możliwy jest także wyciek płynu chłodzącego z nieszczelnego układu. Należy zawsze dbać o jakość i poziom płynu, uszczelnienia układu oraz drożność przewodów.
SKF to największy na świecie koncern dostarczający łożyskowania oraz uszczelnienia dla wszystkich branż w tym dla segmentu motoryzacyjnego.