NISSENS Chłodnica silnika NIS 62243
Chłodnica to sieć długich, wielokrotnie zawijanych kanałów, przez które przepływa płyn chłodzący, obudowanych bardzo gęstymi, cienkimi metalowymi żebrami. Pozwalają one szybko odprowadzać ciepło z silnika oraz umożliwiają przepływ powietrza, które w trakcie jazdy znacznie zwiększa skuteczność chłodzenia. Jest to istotny element silnika odpowiadający za odprowadzenie ogromnej ilość ciepła, jakie wytwarza się w trakcie jego pracy. By było to możliwe, w silniku znajdują się kanały cieczy chłodzącej połączone z chłodnicą za pomocą metalowych i gumowych przewodów. W układzie tym znajduje się także pompa cieczy chłodzącej, zbiornik wyrównawczy oraz nagrzewnica.
Chłodnica ulega uszkodzeniom lub wyeksploatowaniu w wyniku osadzania się kamienia w kanałach, przez co przepływ cieczy jest zmniejszany lub wręcz zatrzymywany, uszkodzeń kanałów cieczy chłodzącej prowadzących do wycieków bądź ograniczenia przepływu oraz uszkodzeń żebrowania, w wyniku którego powietrze przestaje skutecznie odbierać ciepło.
Niesprawna chłodnica to spadek wydajności układu chłodzenia, a co za tym idzie, przegrzanie silnika i jego poważne uszkodzenie. Wzrost temperatury cieczy chłodzącej widoczny na wskaźnikach lub kontrolkach deski rozdzielczej, zagotowanie cieczy chłodzącej objawiające się gęstą parą wydobywającą się z komory silnika czy też wyciek cieczy chłodzącej pod pojazd to standardowe objawy awarii chłodnicy. Wadliwą chłodnicę należy bezzwłocznie wymienić, by uniknąć poważniejszych uszkodzeń.
080023N | AKS DASIS |
080069N | AKS DASIS |
B00CKPQ0G6 | AMAZON (ASIN) |
62243 | ARTNR_Z_TCD |
FD2201 | AVA COOLING |
1671825 | FORD |
7045712 | FORD |
7242484 | FORD |
94VB8005EB | FORD |
94VB8005EC | FORD |
ME94VB8005EC | FORD |
8MK376 768-091 | IC KROSY |
VAL731781 | IC KROSY |
313411 | KAGER |
59132 | NRF |
731781 | VALEO |