TRW Klocek hamulcowy kpl. GDB4002
W hamulcach tarczowych siła hamująca powstaje w wyniku tarcia wirującej wraz z kołem tarczy hamulcowej o nieruchome klocki hamulcowe, obsadzone w zaciskach. Naciśnięcie przez kierującego pedału hamulca powoduje przetłoczenie płynu hydraulicznego do tłoczków, które dociskają zaciski klocka do tarczy z odpowiednią siłą. Na skutek silnego tarcia grubość materiału okładzin klocków ulega sukcesywnemu zmniejszaniu i należy ją okresowo kontrolować, co ułatwia specjalnie nacięty na nich rowek lub umieszczane w nich czujniki.
Wyeksploatowane klocki hamulcowe powodują wibracje pojazdu, piski o wysokiej częstotliwości i inne niepokojące odgłosy, pulsację momentu hamującego i ściąganie pojazdu. Wraz z zużyciem maleje grubość powierzchni ciernych, przez co spada ich zdolność do odprowadzania ciepła i wydłuża się droga hamowania.
Amerykańska firma TRW AUTOMOTIVE dostarcza części samochodowe na pierwszy montaż dla ponad 40 producentów samochodów na całym świecie i zajmuje wiodącą pozycję we wszystkich kategoriach oferowanych produktów.
38506 | A.B.S. |
B00DPHAG0E | AMAZON (ASIN) |
P 07 004 | BREMBO |
P09012N | BREMBO |
12510005 | BUICK |
12370005 | CHEVROLET |
12510005 | CHEVROLET |
LP898 | DELPHI |
D50673850 | EVR |
6140025 | GIRLING |
8DB 355 014-261 | HELLA |
8DB355014261 | HELLA PAGID |
181412 | IC KROSY |
2471101 | IC KROSY |
BL2439A1 | IC KROSY |
WOKP4383.02 | IC KROSY |
181412 | ICER |
85058 | KAWE |
363700407004 | MAGNETI MARELLI |
MDB 1772 | MINTEX |
D2156M | MK KASHYAMA |
229215 | NK |
12105 | OPTIMAL |
T1810 | PAGID |
12510005 | PONTIAC |
0538.02 | REMSA |
53802 | REMSA |
1501229215 | SBS |
229215 | SBS |
2471101 | TEXTAR |