Nazwisko Japończyka Shojiro Ishibashi, oznaczające „kamienny most”, stało się źródłem nazwy założonej przez niego w 1931 roku firmy Bridgestone. Doświadczenie w produkcji wyrobów gumowych, nabyte w fabryce zelówek, okazało się mieć zastosowanie także przy wytwarzaniu opon – ogumienie marki Bridgestone cieszyło się tak ogromną popularnością, że konieczne było otwarcie dodatkowych linii produkcyjnych w dwóch innych zakładach. Również w latach powojennych firma rozwijała się dynamicznie, osiągając doskonałe wyniki finansowe i wprowadzając nowatorskie rozwiązania. Ekspansję na rynki międzynarodowe, rozpoczętą w latach 60., ukoronowało w 1988 roku przejęcie Firestone – jednej z wiodących amerykańskich firm wyrabiających opony zimowe i letnie. Filozofia utrzymania jak najwyższej jakości produktów i nieustannego wprowadzania udoskonaleń w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem obu przedsiębiorstw na rynku ogumienia motoryzacyjnego przełożyła się na niezwykle mocną pozycję rynkową firmy. Roczne przychody korporacji Bridgestone przekraczaja 35 miliardów dolarów, a jej opony cieszą się niezmiennym zaufaniem klientów w ponad 120 krajach świata. Ogumienie marki Bridgestone, testowane w ekstremalnych warunkach torów wyścigowych Formuły 1 i Motocyklowych Mistrzostw Świata, cechuje się znaczną trwałością i nowoczesną konstrukcją. W ofercie firmy znajdują się letnie i zimowe dla samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, motocykli oraz pojazdów rolniczych.